No.1009 2011自動車関連技術特集号 操舵性能の物理特性モデリングと伝達系要素設計に関する考察(第3報) |
カテゴリー | 論文 |
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筆者 | 研究開発本部 研究開発センター 電子システム研究部 博士(工学)葉山良平 研究開発本部 研究開発センター 電子システム研究部 川原禎弘 常務執行役員 研究開発本部 博士(工学)中野史郎 |
要旨 | Our previous report described a theoretical method for improving steering maneuverability and effectiveness based on the performance of high-efficient actuator and actual vehicle evaluation. The higher transfer-efficiency is not enough to achieve expected steering maneuverability, and other element characteristics should be properly established. Steer-by-wire system is well known as an innovative steering system that has a potential to create flexible transfer characteristics. This report describes advantages of the steer-by-wire system for improving steering maneuverability in comparison with conventional steering systems, and design and evaluation technologies of steering transfer system using a steer-by-wire system. |
キーワード | steering system, maneuverability, steer-by-wire, driver-vehicle system |
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